søndag 27. september 2009

Sulten? Chill med en muffins



I dag er det søndag og tradisjonen tro baker vi. Muffins er en slager både for store & små. I dag har Hermine tatt den enkle varianten i tre. Om du vil prøve , har vi den på Berthas.


For dere som har tid og overskudd anbefaler jeg Leila Lindholm sine fantastiske blåbærmuffins, fra boken A piece of cake. Garantert en suksess!


100gr smør
2 dl melk
skall av en sitron
2 egg
1,5 dl sukker
1 ts vaniljesukker
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 klype salt
3 dl ferske blåbær

Stekes på 200 grader i ca 20 min, midt i ovnen.


Kokken tok i løpet av fotoseansen på seg sin rosa kjole fra Chill Norway, som du også finner hos oss. Ønsker alle våre lesere en deilig søndag, og takker for positiv respons på vår inntreden i bloggverdenen!

4 kommentarer:

  1. Så skjønn lille Hermine er!
    Og så DEN lekekroken da!
    Frynsegoder ved å ha en mamma på Berthas ;o)

    Klem J.

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Så koselig å se Hermine, suuupersøt! Du vet jeg har en forkjærlighet for navnet :-D
    Nå skal jeg strikke luer til mine 3 prinsesser.
    Sees:)
    Klem Maria

    SvarSlett
  3. Takk for koselig hilsen tilbake til meg :o)

    Ja, vi likte oss veldig godt på Antiparos ;o)
    Du kan gå inn på
    www.kourosvillage.gr
    Hotellet heter Kouros Village.
    Hun som styrer hotellet heter Pia, og er svensk. Gift med en greker (Vasilis), jeg tror de eier hotellet sammen. Veldig koselige mennesker!
    Mail til Pia er :
    kourosvillage@ath.forthnet.gr
    Du kan skrive på norsk, hun svarer på svensk :o)
    Masse lykke til!
    Ps : Stikker innom en dag om ikke så lenge jeg ;o)
    Klem J.

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Gratulerer med blogg:)
    Her blir nok jeg fast følger vettu;)
    Hermine er jo bare fantastisk skjønn...akkurat som moren:)
    klem

    SvarSlett