fredag 6. november 2009

Barnslig


Voksne husker ikke hvordan det var å være barn.
Selv om de påstår det.
De vet det ikke lenger. Tro meg.
De har glemt alt.
Hvor mye større verden virket den gangen.
At det kunne være vanskelig å klatre opp på en stol.
Hvordan føltes det alltid å se opp?
Glemt.
De vet det ikke lenger.


Du kommer også til å glemme det.
Noen ganger snakker de voksne om hvor fint det var å være barn.
De drømmer til og med om å være små igjen.
Men hva drømte de om da de var barn?
Vet du det?
Jeg tror de drømte om endelig å bli voksne.
(Cornelia Funke)






6 kommentarer:

  1. Fine ord til ettertanke- og utrolig koselige bilder av de skjønne barna dine! Ha en flott helg, Hege! Klem fra Heidi

    SvarSlett
  2. Så herlig innlegg!

    God helg, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av glade barn!

    God helg, Hege!

    Klem J.

    SvarSlett
  4. Ja, tenk å kunne blitt barn igjen.
    Da skulle jeg nyte hvert sekund.
    Og ikke minst drømt om å bli voksen,
    på nytt..Tenk å vist allerede som barn hvor fint du fikk det som voksen..

    Ha en fin kveld.

    Linda

    SvarSlett
  5. vakkert skrevet.... og noen nydelige små barn!

    Fortsatt god helg!

    Lene.

    SvarSlett
  6. ..litt Lollos laundry hos meg i kveld... ;o)
    Klem til deg, Hege.

    SvarSlett